Czym zajmuje się przedstawiciel handlowy
Praca przedstawiciela handlowego jest bardzo często niedoceniania i traktowana z lekką pogardą. Wielu osobom praca przedstawiciela kojarzy się przede wszystkim z pewnego rodzaju akwizycją, z nachalnym sprzedawaniem towarów i usług które nie są zbyt dużo warte i których cena jest znacznie zawyżona. Takie myślenie pokazuje tylko jak duże znaczenie ma stereotyp i jak trudno się go pozbyć. Myślenie stereotypowe ma oczywiście swoje zasadne źródło, ale jest tak bardzo uproszczone i przekształcone, że rzadko ma naprawdę coś wspólnego z prawdą i rzeczywistym obrazem świata.
Praca przedstawiciela handlowego jest tutaj dobrym przykładem. Z jednej strony mamy nachalnego akwizytora, a z drugiej tej niestereotypowej okazuje się nagle, że przedstawiciel handlowy ma dosyć ciężką pracę. Czym dokładnie zajmuje się handlowiec i jakie skuteczne narzędzia pomagają mu w pracy? Handlowiec ma za zadanie odwiedzanie starych i potencjalnych klientów, prezentowanie im oferty, skuteczne negocjowanie warunków i cen. Aby taka praca miała szansę na powodzenie ważne są skuteczne narzędzia. W pracy handlowca skuteczne narzędzia to przede wszystkim samochód, telefon, dostęp do Internetu, laptop lub tablet, ale także możliwość skorzystania z praktycznych aplikacji czy oprogramowania takiego jak systemy zarządzania stanem magazynowym.
Skuteczne narzędzia w pracy
Jak zatem widać skuteczne narzędzia pracy w przypadku przedstawiciela to nie tylko rzeczywisty sprzęt taki jak samochód, czy telefon. To także dostęp do Internetu i systemów online. Na szczęście, coraz więcej pracodawców rozumie, że bez skutecznych narzędzi dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów nie jest w zasadzie możliwe. Wystarczy po prostu wyobrazić sobie sytuację kiedy potencjalny klient pyta o cenę danego produktu lub chce wiedzieć jaki jest aktualny stan magazynowy produktów w danej kategorii. Bez dostępu do Internetu, aplikacji czy właściwego systemu zarządzania magazynem nie ma mowy o podaniu potencjalnemu klientowi tych właśnie informacji, a brak takich danych może sprawić, że klient nie zdecyduje się na rozpoczęcie współpracy z nami.
Prosty przykład ale pokazujący w praktyce jak ważne są skuteczne narzędzia. Bez nich praca może być wykonywana najlepiej jak się możliwe da, ale i tak nie przyniesie spodziewanych efektów. Warto zatem dać sobie i naszym pracownikom szansę na rozwój i wyposażyć ich w skuteczne narzędzia, które odpowiadają specyfice naszego biznesu, naszym celom i możliwościom. Na szczęście oferta rynkowa jest bardzo bogata, więc z pewnością znajdziemy coś dla siebie.